Tuesday, October 23, 2007

Kaifa haa lak??


Assalamualaikum

Ape khabar sahabat sekalian?? Ape khabar dengan sambutan raya?? Semoga
kegembiraan raya yang disambut tidak menghapuskan ingatan kita kepada segala pelajaran, latihan, ujian yang kita hadapi sepanjang ramadhan yang lalu.Alhamdulillah seribu kesyukuran saya panjat kepada Allah kerana anugerahnya,saya diberikan sedikit masa untuk mencoret sesuatu untuk blog saya ini.

Setelah terumbang ambing selama dua minggu dalam usaha mempersiapkan ‘input’ yang terakhir bagi para pelajar saya sebelum mereka bertarung dalam 'final exam' yang mereka tempuhi sejurus selepas cuti sambutan hari raya. Penat rasanya.. kerana dalam kekalutan memrencanakan persiapan syawal dan persediaan peperikasaan, membuatkan minda saya hilang tumpuan pada entri untuk blog saya ni.

Syukur rasanya kerana sekarang ni saya diizinkan oleh Allah untuk merasa sedikit ruang kelapangan bagi mengfokuskan minda saya pada coretan maya yang telah lama direncanakan untuk diluahkan pada dunia ilmiah moden ini. Seribu pengharapan di hasratkan kepada zat yang Maha Esa agar saat yang berharga ini tidak dimatikan dalam masa yang begitu singkat. Terasa bimbang di sudut jiwa, memikirkan kesempatan kelapangan ini entah bila berakhir. Jadi reruang yang berharga ini sebolehnya saya ingin penuhkan dengan hasrat yang makin meresah ni. Insyallah saya cuba usahakan sebolehnya agar saya boleh mengecepi nikmat “kesempatan yang direzekikan-Nya ini”.

Rasanya masih belum terlambat untuk diucapkan pada sahabat-sahabat sekalian atas sambutan hari yang penuh barakah kegembiraan ini dengan doa:

كل عام و أنتم بخير

SELAMAT HARI RAYA!!!!














Type rest of the post here

No comments: